Volkswagen Touareg Forum banner

T3 VAGcom tweaks

262K views 232 replies 59 participants last post by  Tweetyblu  
#1 ·
Dit gevonden op de Amerikaanse site, maar het spelen met je instellingen is op eigen risico . . .

Hallo uit het besneeuwde Rusland!

Ik bezit een 2011 TReg (nieuwe, ook wel NF of 7P genoemd), en heb een paar trucs gevonden met VAGCOM. Je hebt de nieuwste 10.6.3 versie nodig, omdat deze meer labels en beschrijvingen heeft.

1. Module 17 (instrumenten), 10-Adaptatie, en kies dan Gordelwaarschuwing in het dropdownmenu. Je kunt het uitschakelen als je die geluiden niet nodig hebt.

2. Je kunt ook de olietemperatuur toevoegen aan het dashboard door (in hetzelfde dropdownmenu) configuratie van bestuurdersinformatiesysteem - olietemperatuur - actief te selecteren.

3. RNS-850 is eigenlijk hetzelfde als Audi MMI 3G. Dus je kunt alle codes ervoor gebruiken, zoals video in beweging
VIM login-code generator voor MMI 3G

of het groene (verborgen) menu inschakelen
Module 5F, Adaptatie - 10, kanaal 6, zet 1 in plaats van 0. Druk dan SETUP + CAR gedurende enkele seconden.

Je kunt zelfs de Offroad navigatiemodus inschakelen op een auto zonder TerrainTech door diagnose - instellingen - offroad navi op 1/2 - ingeschakeld in dat verborgen menu in te stellen. Er is ook een wifi-netwerk beschikbaar in RNS-850, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het moet gebruiken.

Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk scans van verschillende Tregs naar Ross-Tech te sturen, omdat dit zou helpen om labelbestanden in volgende versies te verbeteren. Doe hetzelfde met je Tregs. Ik geloof dat er nog veel meer mogelijkheden zijn om in te schakelen, zoals het inschakelen van Dynamic Light Assist of Proactive occupant protection system (lijkt erop dat dit software-opties zijn).

#6 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen!

Ik ben het die die post (de eerste in deze thread) op clubtouareg.com heeft geschreven. Helaas lijkt dat forum dood te zijn. Hoe dan ook, ik wil de gevonden informatie delen, dus hier ben ik.

Er is nog een VAGCom-truc, die mogelijk is op de nieuwe Treg - je kunt Bluetooth toevoegen aan elke RNS850 zonder geld. De microfoon en andere hardware zijn in de fabriek geïnstalleerd, het enige wat je nodig hebt is het in te schakelen! Deze info is wijdverspreid op Audi-forums, maar ik was de eerste die het in Treg3 vond. Dus:

1 Gebruik VAGcom en schakel het verborgen (ook wel groene) menu in RNS in door 1 in kanaal 6, module 5F in te stellen
2 Druk tegelijkertijd op Car + Setup gedurende enkele seconden en ga naar het verborgen menu. Ga naar diagnose, dan instellingen door aan de centrale knop te draaien en te drukken en selecteer AUX/AMI BT/AMI in plaats van AUX/no AMI BT/AMI (of vind een andere variant zonder "no AMI BT")
3 Verander ook Tel Settings misc (See diag spec) in 3. Vraag me niet wat het is
4 Start het RNS-apparaat opnieuw op door tegelijkertijd op Phone + Climate + Nav + Traffic + Central Knob te drukken. De andere manier om het opnieuw op te starten is door zekering 47 aan de rechterkant van het dashboard eruit te trekken (heb ik gelijk, wordt alles voor je echt dashboard genoemd?). Een andere manier is om de auto een nacht gesloten te laten - het is genoeg tijd om de RNS zelf uit te schakelen
5 Stel 1 in op kanaal 17, module 5F van VAGCom. Dit kan niet worden gedaan vóór het opnieuw opstarten, omdat het kanaal niet leesbaar is.

Nu kun je op de Tel-knop drukken en je telefoon verbinden. De bluetooth is bijna hetzelfde als de fabrieksversie

Sorry voor mijn Engels, soms is het niet zo perfect

#17 ·
Hallo mensen!

Ik ben het die die post (de eerste in deze thread) op clubtouareg.com heeft geschreven. Helaas lijkt dat forum dood te zijn. Hoe dan ook, ik wil de gevonden informatie delen, dus hier ben ik.

Er is nog een VAGCom-truc, die mogelijk is op de nieuwe Treg - je kunt Bluetooth toevoegen aan elke RNS850 zonder geld. De microfoon en andere hardware zijn in de fabriek geïnstalleerd, het enige wat je nodig hebt is het in te schakelen! Deze info is wijdverspreid op Audi-forums, maar ik was de eerste die het in Treg3 vond. Dus:

1 gebruik VAGcom en schakel het Hidden (ook wel green) menu in RNS in door 1 in kanaal 6, module 5F in te stellen
2 druk Car + Setup tegelijkertijd enkele seconden in en ga naar het Hidden menu. ga naar diagnose, dan settings door aan de centrale knop te draaien en te drukken en selecteer AUX/AMI BT/AMI in plaats van AUX/no AMI BT/AMI (of vind een andere variant zonder "no AMI BT")
3 verander ook Tel Settings misc (Zie diag spec) naar 3. vraag me niet wat het is
4 herstart RNS-apparaat door zekering 47 aan de rechterkant van het dashboard eruit te trekken (heb ik gelijk, heet alles voor je echt dashboard?). Een andere manier is om de auto een nacht gesloten te laten - het is genoeg tijd om RNS zelf uit te schakelen
5 zet 1 op kanaal 17, module 5F met VAGCom. het kan niet voor de herstart gedaan worden, omdat het kanaal onleesbaar zal zijn.

Nu kun je op de Tel-knop drukken en je telefoon verbinden. de bluetooth is bijna hetzelfde als de fabrieksversie

Sorry voor mijn Engels, soms is het niet zo perfect
Oké, dus ik ben vandaag naar mijn lokale dealers gegaan en heb het aangesloten.

Ze gebruikten het VW-systeem, niet VAG Com, omdat ze daar geen toegang toe hebben.
Stap één was oké.
Stap twee werkte niet. Toen we Car en Set indrukten, kregen we geen menu dat "diagnose" aanbood.

We konden door verschillende software-opties scrollen, we konden een optie zien om te "upgraden".

Eén optie zei bluetooth, maar je had niet de optie om dit te openen

Is het iemand in het VK gelukt om bluetooth in te schakelen? Ik vraag me gewoon af of we dezelfde software hebben als in Rusland, of dat dit iets is wat Main Dealers niet kunnen, maar een Inde wel?

#8 ·
Uw Engels is uitstekend.

En ja, het heet het "Dashboard".

Dankzij de Googlesphere, hier is de uitleg: "In een wagen zouden de paarden kluiten modder van hun hoeven gooien als ze zouden "draven" (of rennen). Het dashboard was het bord aan de voorkant dat de modder van de passagiers afhield."

Dus daar heb je het, al die dingen staan daar voor ons om de modder van ons af te houden als de paarden draven!

#9 ·
Wauw, dat (de bluetooth-dingen) is niet interessant....

Het zou op zijn minst moeten betekenen dat mensen (die VAG-com's hebben) veel goedkopere oplossingen aanbieden......

Gezien de gemiddelde kosten voor het toevoegen van een bluetooth-kit ongeveer £300-£400 bedragen, zou dit alleen al de kabel betalen....ervan uitgaande dat je bereid bent om te "knutselen"...wat ik, moet ik bekennen, niet ben...!!!

#10 · (Edited by Moderator)
Wat betreft andere trucs - ze zijn niet zo cool als gratis bluetooth
Image
bijvoorbeeld, je kunt de parameters van de koplampsproeier uitschakelen of wijzigen.

Module [09 - Cent. Elect.]
[Security Access - 16] voer code 20113 in
[Adaptation - 10] - Kanaal 6 is de wastijd (veronderstel in milliseconden, standaard 1250). zet het op 0 als je het wilt uitschakelen

[Security Access - 16], code 20113
[Adaptation - 10] -> Kanaal 26 is het aantal keren dat de voorruit gewassen moet worden voordat de koplampsproeier start. standaard is 5. met andere woorden - elke N keer dat je de ruitensproeier aantrekt, wast hij de koplamp

[Security Access - 16], code 20113
[Adaptation - 10] -> Kanaal 3 is de helderheid (veronderstel, percentage van de maximumwaarde) van de LED in de koplamp. standaard is 9, je kunt het verhogen, maar wees voorzichtig om het niet te verbranden

Module [17]
[07-Coding] - Long Coding - Byte 1
Bit 0 is voor de test van de meter wanneer je de ontsteking aanzet. 1 is voor ingeschakeld (standaard)

Wat betreft andere ideeën:
Dynamic Light Assist is een hardware-optie, je hebt er andere (duurdere) koplampen voor nodig. Actieve (sport)vering lijkt ook een hardware-optie te zijn.
Media-In lijkt "gemakkelijk te retrofitten" en zelfs goedkoper dan af fabriek geïnstalleerd. Het enige wat je nodig hebt is een HiddenMenu menu-instelling en een speciale draad. Eigenlijk luister ik niet naar muziek van Ipod, maar ik hoop dat iemand deze informatie in de nabije toekomst kan controleren

Ook "Proactief inzittendenbeschermingssysteem" lijkt een software-optie te zijn, uitgeschakeld in alle Russische Tregs (waarom?). Ik weet hoe ik deze optie in het RNS-menu kan weergeven, maar er ontbreekt een coderingsbit, dus het werkt niet. Kan iemand (die deze optie heeft) hier (of PM, of e-mail mij) zijn VCDS-scan plaatsen? En natuurlijk (ik herhaal), het verzenden van deze scans naar RossTech kan nuttig zijn voor ons allemaal - Ross Tech-hackers zouden enkele nuttige opties en coderingen vinden en deze toevoegen aan nieuwere versies

Ook wil ik graag een manier vinden om ESP uit te schakelen, alleen om te gaan driften op een bevroren meer in de buurt - maar ik kan geen Security Access-code ervoor vinden

#11 ·
Dit gevonden op de Amerikaanse site, maar spelen met je instellingen is op eigen risico . . .

Hallo uit het besneeuwde Rusland!

Ik bezit een 2011 TReg (nieuwe, ook wel NF of 7P genoemd), en heb een paar trucs gevonden met VAGCOM. Je hebt de nieuwste 10.6.3 versie nodig, omdat deze meer labels en beschrijvingen heeft.

1. Module 17 (instrumenten), 10-Adaptatie, en kies dan Seatbelt Chime uit het dropdown menu. Je kunt het op uitgeschakeld zetten als je die geluiden niet nodig hebt

2. Je kunt ook de olietemperatuur toevoegen aan het dashboard door (in hetzelfde dropdown menu) te selecteren
configuratie van bestuurdersinformatiesysteem - olietemperatuur - actief

3. RNS-850 is eigenlijk hetzelfde als Audi MMI 3G. Je kunt dus alle codes ervoor gebruiken, zoals video in beweging
VIM login-code generator voor MMI 3G

of het groene (verborgen) menu inschakelen
Module 5F, Adaptatie - 10, kanaal 6, zet 1 in plaats van 0. Druk dan SETUP + CAR gedurende enkele seconden.

Je kunt zelfs de Offroad navigatiemodus inschakelen op een auto zonder TerrainTech door diagnose - instellingen - offroad navi op 1/2 - ingeschakeld in dat verborgen menu in te stellen. Er is ook een wifi-netwerk beschikbaar in de RNS-850, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het moet gebruiken.

Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk scans van verschillende Tregs naar Ross-Tech te sturen, omdat dit zou helpen om labelbestanden in volgende versies te verbeteren. Doe hetzelfde met je Tregs. Ik geloof dat er nog veel meer mogelijkheden zijn om in te schakelen, zoals het inschakelen van Dynamic Light Assist of Proactive occupant protection system (lijkt erop dat dit softwareopties zijn)
is dit wat ik nodig heb om de bluetooth-functie te installeren?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230467459834&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

#13 · (Edited by Moderator)
Simond001, nee, je hebt geen Kufatec of andere dure spullen van ebay nodig, volg gewoon de bovenstaande instructie.

En alsjeblieft, plaats je scans - het zou ons echt verder kunnen helpen
Ten eerste, Reckless.....Большое спасибо!,

Ik weet niets over VAGCOM, moet je dat kopen of kunnen we naar een onafhankelijke dealer gaan en hen de wijzigingen laten aanbrengen?

Als we moeten kopen, heeft iemand zonder de bluetooth-optie zin in een "community buy"?

EDIT - Zou het ook mogelijk zijn om de instellingen zo te wijzigen dat de dvd (audio & video) tijdens het rijden wordt afgespeeld?

#14 · (Edited by Moderator)
jpm993, bedankt.

Ik wist een paar weken geleden niets van VAGcom, maar het is heel gemakkelijk te gebruiken, je hoeft maar één keer te zien of zelfs te raden "welke knop waarvoor is". Ik weet niet zeker of uw dealer blij zal zijn om Bluetooth voor u te activeren in plaats van het voor de volle prijs te kopen (bij het bestellen van een auto).

Ik heb deze informatie op het Russische treg-forum geplaatst en we hebben een paar mensen in verschillende (meestal grote) steden gevonden die bereid zijn anderen te helpen bij het activeren van VIM, BT en andere trucs. Stel dat je hetzelfde kunt doen - zoek iemand in de buurt, misschien geen Treg3-eigenaar, maar ook Audi of Skoda. Ik heb zelfs (op andere forums) "VAGcom locator" threads gezien, waar mensen informatie over deze personen uitwisselen.

Trouwens, heb het net gevonden

Stel de snelheid in wanneer het CAR-Settings menu wordt uitgeschakeld
Module [5F - MMI 3G]
[10 - Aanpassing] - Kanaal 2. standaard is 15, zet het op 100 als je het wilt instellen tijdens het rijden

#18 · (Edited by Moderator)
Simond001, het lijkt erop dat je niet Car+Setup hebt ingedrukt, maar Car + Phone-knoppen - het is een snelkoppeling naar het versiescherm, er is een update-optie (afwezig in het echte Hidden Menu).

Als je dealer echt stap 1 heeft gedaan, start dan gewoon de RNS, wacht een minuut, open de radiomodus en druk vervolgens op de CAR+SETUP-knoppen. Je zou een paar seconden de tekst "Loading Green menu..." moeten zien en dan een scherm dat er zo uitziet
http://www.touareg-club.net/forum/attachment.php?attachmentid=47360&d=1293396009

Deze truc is bekend bij Audi's, je kunt er naar googelen. Ik denk dat het onmogelijk is, als Russische Tregs anders zouden zijn dan Britse.

#20 ·
Ik ga zaterdag naar Joe, die de bijgewerkte VAGCom heeft. Ik zal advies geven nadat hij heeft gekeken.

Het is vorige week bekeken door Care, maar hij kon niet bij het juiste menu op zijn VAGCom komen en adviseerde waar ik naartoe moest gaan. Leuke jongens en ik zou ze gebruiken voor onderhoud aan de andere auto's, het is gewoon jammer dat ze dit niet konden repareren.

#22 ·
Hallo roekeloos.

Vanmorgen ben ik langs de garage geweest en de technicus heeft er even naar gekeken. Hij heeft een kopie van je instructies genomen en gaat deze week ermee aan de slag.

Ik ben volgende week zaterdag weer ingepland om hem aan te sluiten en te proberen bluetooth aan te zetten. Zal ook de gordelpiep tegelijkertijd verwijderen als het lukt.

Jammer dat je geen vakantie in het Verenigd Koninkrijk wilt doorbrengen met je VAGCom. Het zou waarschijnlijk de vakantie betalen!

#23 ·
Leuk idee om vakantie in het VK te hebben, ik moet erover nadenken
Image
Weet iemand een zekering om ESP volledig uit te schakelen? We hebben hier een bevroren meer waar ik graag wil driften (onthoud, Treg3 is een beetje Quattro?)- maar ESP kan niet met een knop worden uitgeschakeld
Image
het staat een bepaalde drift hoek toe, maar als je de wielen naar de tegengestelde vergrendeling draait, stopt het je.

#24 ·
Hallo reckless, ik heb geprobeerd de olietemperatuur in het dashboard te activeren volgens uw instructie, maar wanneer ik "activeren" en vervolgens "doe het" selecteer, staat er "buiten bereik". Kunt u het activeren? Ander ding, ik heb geprobeerd de rns850 te resetten door op de 3 knoppen (telefoon, setup en centrale knop) te drukken, maar er gebeurt niets.

#25 · (Edited by Moderator)
Hoi roekeloos, ik heb geprobeerd de olietemperatuur in het dashboard te activeren volgens jouw instructie, maar als ik "activeren" en dan "doe het" selecteer, staat er "buiten bereik". Kun je het activeren? Ander ding, ik heb geprobeerd de rns850 te resetten door op de 3 knoppen (telefoon, setup en centrale knop) te drukken, maar er gebeurt niets.
Fernando, kun je een screenshot toevoegen van wat je doet om de olietemperatuur te activeren? We hebben deze functie vele malen getest en het werkt.

#26 · (Edited by Moderator)
Fernando, sorry voor de verkeerde informatie, ik heb de reboot-combinatie gepost zonder het zelf te testen. De daadwerkelijke code is "5-vinger" Telefoon + Klimaat + Navigatie + Verkeer + Knop. Ik heb het net gevonden en het werkt meteen op mijn auto.

Wat betreft de temperatuur - ik weet niet of het uitmaakt, maar ik heb een dieselmotor. Ik weet niet zeker of benzine dezelfde sensor heeft.

Trouwens, Henry is mijn collega van het Russische Treg-forum
Image

#30 · (Edited by Moderator)
Image
Ligt het aan mij of verdwaalt er nog iemand hier?

Wat is de bedoeling als je de 5 toetsen tegelijk indrukt? Moet je eerst VAGCOM-software op een laptop hebben of opent het indrukken van deze toetsen een menu op het dashboard waarmee andere dingen kunnen worden toegevoegd? (Bluetooth, oliedrukmeter etc.)

Kan iemand uitleggen wat jullie allemaal proberen te doen en het zo eenvoudig mogelijk uitleggen? Ik begrijp dat sommigen van jullie Russisch zijn en dat sommige dingen een beetje verloren kunnen gaan in de vertaling, maar er is wat meer duidelijkheid nodig over wat hier eigenlijk bereikt moet worden.

Groeten

Zippy

#31 ·
Image
Ben ik de enige of verdwaalt er nog iemand hier?

Wat is de bedoeling als je de 5 toetsen tegelijk indrukt? Moet je eerst VAGCOM-software op een laptop hebben of opent het indrukken van deze toetsen een menu op het scherm in het dashboard waarmee andere dingen kunnen worden toegevoegd? (Bluetooth, oliemeter etc.)

Kan iemand uitleggen wat jullie allemaal proberen te doen en het zo eenvoudig mogelijk maken, ik begrijp dat sommigen van jullie Russisch zijn en dat sommige dingen een beetje verloren kunnen gaan in de vertaling, maar er is wat meer duidelijkheid nodig over wat hier eigenlijk bereikt moet worden.

Proost

Zippy
Ja, ik denk dat dat eerlijk is Zippy (ook al ben je mislukt met de armleuningen.....
Image
)

Ik ben ervan uitgegaan dat alle genoemde mods het gebruik van een VAGCOM vereisen, maar het zou handig zijn als iemand dit zeker zou kunnen bevestigen.